7 september 2011

Lugn och skön vecka? Pyttsan!

I samma sekund som sambon åkte på jakt hände något: varenda kväll blev på något märkligt vis uppbokad, nästan utan att jag själv märkte det. Och jag som skulle såsa runt och läsa manus, kanske glo lite på tv, äta popcorn, slöa. Istället är det tjejmiddagar, huliganträffar, förlagsfester, biobesök och allehanda annat skojsigt på programmet. Kommer kanske behöva lite semester efter denna mycket intensiva vecka.

Och nu över till något helt annat – ni som har känsliga nerver kan sluta läsa NU.
För er andra kan jag meddela att en av gubbsen (ett uttryck jag är strängeligen förbjuden att använda för min ena dotter, vet inte varför, vet ni?) i jaktlaget har skjutit lagets första BJÖRN. Kanske får man snart provsmaka köttet som sägs vara en delikatess.

Ps. På lördag flyttar Barnens Bokklubb till Palatset. Gissa om det är hektiskt på kontoret ...

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

NEJ!
Inte äta björn!
Först Alexander Bard i Idol, sen ska du äta björn, mina nerver tyar inte mer!

Shamrock sa...

Spännande med björnkött. Jag har oxå hört att det ska vara jättegott

Magica de Hex sa...

Nilla: Det är bara att "tugga" i sig. Varför inte om jag får fråga? Är du vegetarian? Annars måste det ju vara bättre att äta kött från djur som varit fria hela sitt liv, jämfört med de stackarna som föds upp för att bli mat ...

M/S Design sa...

Har jag missat nått är du sugen på Alexander Bard!skulle va kul att testa björn däremot.
(Det går bra att plantera Lavendel nu)
Trevlig helg

nillas liv på pinnen sa...

Bättre hit och bättre dit, som om det fanns något logiskt över det hela...
Björnar påminner för mycket om hundar, det är nog det.

Säger hon som inte är vegetarian och gärna äter gris och kalv till exempel.