5 augusti 2008

Läst hittills

Nu har jag bara en och en halv veckas semester kvar. Det är fasligt vad tiden går fort när man har kul. Tre och en halv vecka har snabbt studsat iväg ...
Efter att ha läst två Oates, har jag nu också läst Italienaren av Lars-Olov Karlsson. Jag skrev om hans senaste bok Amerikahuset för ett tag sedan och nu alltså bok ett: Bra - men kanske gillade jag andra boken ännu lite mer. Lite flyter de ihop, även om första boken är en enda lång och invecklad kärleksförklaring och den andra aningen mer deckare. Hur som helst mycket bra böcker! Rekommenderas.
Alldeles nyss påbörjade jag så Linda Olssons Sonat till Miriam. Den är aningen knepig att komma in i. Jag fick faktiskt skärpa mig en stund för att inte lägga den ifrån mig. Den känns så här på sidan 84 djup, melankolisk, eftertänksam, långsam. Mao lite trög, men tillräckligt intressant för att fortsätta läsa. Än så länge.

Inga kommentarer: